Jakie są ustawienia IMAP, POP3 i SMTP?

Proszę odwiedzić witrynę http://www.nazwadomeny.pl/roundcube  (frazę nazwadomeny.pl proszę zastąpić własną domeną)

a) IMAP:

adres serwera: mail.nazwa-domeny.pl
nazwa użytkownika: pełen adres e-mail
port: 143

b) POP3:

adres serwera: mail.nazwa-domeny.pl
nazwa użytkownika: pełen adres e-mail
port: 110

c) SMTP

adres serwera: mail.nazwa-domeny.pl
nazwa użytkownika: pełen adres e-mail
port: 587

Uwaga! W zależności od przyznanego serwera dane mogą się nieznacznie róznić. W przypadku problemów z polączeniem prosimy o bezpośredni kontakt mailowy: biuro@smartprojects.pl


uwieżytelnienie: uwaga! zaznaczyć, że serwer wymaga uwieżytelnienia - jeśli jest taka kratka lub opcja

 

Tak, w razie potrzeby istnieje możliwość przekazywania poczty ze skrzynki na wybrany adres e-mail (np. Państwa prywatny).

Wiadomości w takim wypadku pozostają na skrzynce firmowej jako nieprzeczytane.

Poniżej znajduje się widok programu Mozilla Tunderbird gdy nie ma on podpiętego żadnego konta pocztowego. Kreator wtedy włącza się automatycznie na starcie.

Natomiast gdy w programie Mozilla Thunderbird mamy już podpiętą jakąś skrzynkę pocztową - dodanie nowej wykonujemy poprzez:

  1. zaznaczenie dowolnego konta na liście po lewej stronie
  2. włączenie jego ustawień z menu podręcznego (opcja "Ustawienia / Settings / Właściwości" - w zależności od wersji)
  3. w oknie prezentującym wszystkie skrzynki wybieramy "Dodaj konto pocztowe" (lista rozwijana pod lewym panelem)

([site_name])

([site_name])

([site_name])

([site_name])

([site_name])

Prosimy o wykonanie konfiguracji wg tych informacji. W razie jakichkolwiek wątpliwości prosimy najlepiej o kontakt mailowy pod adresem biuro@smartprojects.pl. Nasi konsultanci udzelą Państwu pomocy tak szybko jak to możliwe.

Filtry spamowe

Podczas zakładania konta pocztowego są ustawiane na skrzynce domyślne filtry i ustawienia anty-spamowe. Jeżeli dana skrzynka wymaga bardziej rygorystycznych ustawień tego typu prosimy o kontakt w tej sprawie. Należy pamietać, że niektóre skrzynki pocztowe Państwa firmy (używane np. w publicznie dostępnych katalogach) są stale narażone na dopisanie do nielegalnych list mailingowych i stąd wymagają większego odfiltrowania.

Czy spam jest usuwany?

Spam nie jest przez nas usuwany. Wiadomości uznane jako niechciane są przenoszone do wydzielonego folderu w skrzynce pocztowej.

Mimo zastosowania filtru anty-spamowego nadal otrzymuję ogromną ilość niechcianych wiadmomości - co w takim wypadku?

Przez lata testowaliśmy najróżniejsze rozwiązania dotyczące tego problemu i najefektywniejszą formą ograniczenia tego zjawiska na skrzynce pocztowej jest podpięcie jej pod pocztę Gmail (Zostało to opisane wyżej w pomocy). Filtry stosowane przez tą firmę po prostu nie mają konkurencji. Przynajmniej jeśli chodzi o darmowe rozwiązania. Wiadomo, że niesie to ze sobą A) ograniczenie prywatności - koncern Google.com ma teoretycznie wgląd do naszej poczty B) Gmail.com ma ograniczenie wielkości załącznika. Gdy jest on za duży nalezy ściągnąć takiego maila z poczty ręcznie np. poprzez RoundCube. Gmail.com informuje wówczas o takim przypadku.