Menu Główne » Instrukcja strony (CMS MODx) » Administracja » Tworzenie kont użytkowników
W wykonywanych przez nas serwisach WWW jest możliwe stworzenie dokumentów w CMS widocznych jedynie po zalogowaniu. Jeśli ktoś odwiedzi taki zasób - automatycznie przekierowany jest do formularza logowania. Jest to pomocne np. ze stronami dla partnerów, kontrahentów (cenniki itp.). Możemy w tym celu mieć jedno konto do zalogowania dla takich celów. Mozemy także dla każdego partnera z osobna utworzyć takie konto.
Wchodzimy w dział:
Logowanie do CMS (czytaj jak zalogować się do CMS) => Użytkownicy (górna belka CMS) => Zarządzanie użytkownikami web
Następnie klikamy przycisk z plusikiem "Nowy użytkownik web"
Wypełniamy wymagane pola.
Zakładka "Ogólne":
Zakładka "Ustawienia użytkownika"
Inne pola nie są obligatoryjne.
Tak jak opisaliśmy wyżej. Zaznaczenei kratki "Zalogowani" umożliwia użytkownikowi na otwarcie takiego dokumentu.
Analogicznie tworząc dokument w CMS (czytaj jak tworzyć podstronę w CMS) musimy oznaczyć ją jako widoczną jedynie dla zalogowanych użytkowników.
W tym celu podczas edycji lub tworzenia dokumentu wchodzimy na zakładkę:
Uprawnienia dostępu
I zaznaczamy kratkę:
"Dla zalogowanych"
Po zapisaniu dokumentu - na drzewku w CMS ten dokument powinien posiadać inną ikonkę niż "zwykłe" dokumenty. Ikonka jest oznaczona kłódką.
Najszybciej usunąć użytkownika mozemy na stronie z listą użytkowników. Przechodzimy pod lokalizację:
Logowanie do CMS (czytaj jak zalogować się do CMS) => Użytkownicy (górna belka CMS) => Zarządzanie użytkownikami web
Przy wybranym użytkowniku klikamy ikonkę w pierwszej kolumnie i wybieramy opcję "Usuń"