Tworzenie kont użytkowników


Menu Główne » Instrukcja strony (CMS MODx) » Administracja » Tworzenie kont użytkowników


W wykonywanych przez nas serwisach WWW jest możliwe stworzenie dokumentów w CMS widocznych jedynie po zalogowaniu. Jeśli ktoś odwiedzi taki zasób - automatycznie przekierowany jest do formularza logowania. Jest to pomocne np. ze stronami dla partnerów, kontrahentów (cenniki itp.). Możemy w tym celu mieć jedno konto do zalogowania dla takich celów. Mozemy także dla każdego partnera z osobna utworzyć takie konto.

Tworzenie konta użytkownika w CMS

Wchodzimy w dział:

Logowanie do CMS (czytaj jak zalogować się do CMS) => Użytkownicy (górna belka CMS) => Zarządzanie użytkownikami web

Następnie klikamy przycisk z plusikiem "Nowy użytkownik web"

Wypełniamy wymagane pola.

Zakładka "Ogólne":

  • "nazwa użytkownika" - podajemy unikalną nazwę nowego użytkownika. Nazwa musi składać się jedynie z liter łacińskich (bez pl znaków) oraz podkreślenia
  • zaznaczamy opcję " Pozwól mi wprowadzić hasło" następnie w 2 polach podajemy to samo hasło dla tego użytkownika. Hasło musi (względy bezpieczeństwa) składać się z 1) wielkiej litery 2) małej litery 3) cyfry
  • "Metoda powiadamiania o haśle" - określamy czy hasło ma być pokazane na nast. ekranie czy ma być wysłane na e-mail użytkownika
  • "Adres email" - podajemy unikalny adres e-mail. Nie może to być adres już użyty dla danego użytkownika
  • sekcja "Ustawienia dostępu web" (na samym dole tej zakładki) - tutaj kluczowa sprawa. Zaznaczamy kratkę "Zalogowani" - w ten sposób umożliwiamy temu użytkownikowi otwarcie zasobów wymagających posiadania konta

Zakładka "Ustawienia użytkownika"

  • pole "Strona po zalogowaniu" - wpisujemy tu ID dokumentu (na drzewku numer ID jest podany w nawiasie) na którą stronę przekieruje użytkownika gdy ten się zaloguje.

Inne pola nie są obligatoryjne.

Tworzenie dokumentu z dostępem dla zalogowanych

Tak jak opisaliśmy wyżej. Zaznaczenei kratki "Zalogowani" umożliwia użytkownikowi na otwarcie takiego dokumentu.

Analogicznie tworząc dokument w CMS (czytaj jak tworzyć podstronę w CMS) musimy oznaczyć ją jako widoczną jedynie dla zalogowanych użytkowników.

W tym celu podczas edycji lub tworzenia dokumentu wchodzimy na zakładkę:

Uprawnienia dostępu

I zaznaczamy kratkę:

"Dla zalogowanych"

Po zapisaniu dokumentu - na drzewku w CMS ten dokument powinien posiadać inną ikonkę niż "zwykłe" dokumenty. Ikonka jest oznaczona kłódką.

Usuwanie kont uzytkowników

Najszybciej usunąć użytkownika mozemy na stronie z listą użytkowników. Przechodzimy pod lokalizację:

Logowanie do CMS (czytaj jak zalogować się do CMS) => Użytkownicy (górna belka CMS) => Zarządzanie użytkownikami web

Przy wybranym użytkowniku klikamy ikonkę w pierwszej kolumnie i wybieramy opcję "Usuń"